2015. augusztus 23., vasárnap

Együttműködés a XXI. században

Nagy örömmel írok egy olyan lehetőségről, ami a pedagógusok számára nagyon hasznos. 

A Facebook-ot ugyan már régóta használom, a szülőkkel is itt tartom a kapcsolatot zárt csoportban, ahol minden problémát megbeszélünk. (akár a chat-en, akár  a csoportban) 
Vettem már részt tanfolyamon is a közösségi oldal segítségével. Már akkor is megtapasztaltam, hogy a Facebook-nak milyen pozitív hatása is lehet. Tudom, hogy sokan szidják, én viszont azt gondolom, hogy a biztonsági beállításokkal és odafigyeléssel nagyon hasznos része lehet az életünknek. 
Ezt tapasztaltam meg nyáron is, amikor a hőségben a Facebook-ot böngészgetve rátaláltam néhány csoportra, ami a pedagógusoknak szól. A csoport szerveződéséről, a részletekről a Modern Iskola is írt. 
A cikkek elérhetőségei:

Én arról szeretnék íni, hogy mit kaptam ezektől a csoportoktól, a kollégáktól.
1. Elsősorban  hitet és megerősítést, hogy érdemes csinálni továbbra is, A sok pozitív viszajelzés megerősített engem. 

2. Látom, mennyi kreatív pedagógus van kicsi országunkban, akik a tanítást színesebbé, érdekesebbé teszik a gyerekek számára különböző ötleteikkel. Ezeket az ötleteket a csoportban megosztjuk, így tanulunk  egymástól. Az ötleteket természetesen tovább is gondolhatjuk. 

3. Nagyon sok olyan ötletet találtam, amit magam is kiptróbálok.  (pl. értékelés önértékelés területe, érzelmi állapot felmérése stb.) Igazából fel sem tudom sorolni, mennyi-mennyi ötlet van, amit mindenképpen én is szeretnék beépíteni a tanórákba. Már el is kezdtem a szemléltetőeszközök, dekorációk készítését:)

4. Bátran kérdezhetünk egymástól, mindig kapunk válaszokat. Mivel gyakorló pedaógusokról van szó, hasonló problémákkal, ezért érdekes egy-egy felvetés, illetve az esetleges megoldás is. Ha elakadunk valamiben, mindig gyorsan kapunk segítséget is.

5. A legújabb információkat találjuk meg itt. 

Érdemes minden nap végigböngészni a csoportokat, hiszen mindig kerülnek fel újdonságok, olvasnivalók - sokszor olyan újágcikket ajánl egy kolléga, amiben nagyon hasznos információk találhatók. 

Sok köszönet az ötletért, a megvalósításért a Kollégáknak:)

Úgy gondolom, a XXI. században az együttműködésnek, a tudásmegosztásnak ez a legmegfelelőbb formája., hiszen különböző helyeken élünk, dolgozunk,. Minden pedagógusnak csak ajánlani tudom ezeket a közöségeket, ahol mindig kapunk új impulzust, inspirációt, megerősítést.

Az elkövetkező tanévben jó munkát kívánok minden Kollégámnak:)


"Ha a sokféleség közös alapot és célt talál, nagy dolgot szülhet. Mindenki megőrzi másságát — de egyirányba húz. Ez a fejlődés útja az élet minden színterén."
 (Müller Péter: “Jóskönyv — Ji King mindennapi használatra” 254. old.)







8 megjegyzés:

  1. Kedves Ritus!

    Ugye mi is így találtuk meg egymást, és ez már lassan 10-ik(!) éve lesz! Szakmai kapcsolatnak indult egy kurzus apropóján, ami igazi baráti kapcsolattá emelkedett az évek során. Köszönöm, hogy bármikor írhattam Neked, ha valamiben megakadtam az IKT tanulásának rögös útján, Te - lehetőségeidhez képest - mindig azonnal válaszoltál. Nem kellett, hogy szégyelljem magamat semmiféle "bugyuta" kérdésem kapcsán... Talán mondhatom, közös hasznunkra vált az "éterben" való találkozás, ami azután sok-sok offline szakmai fórum során élővé is vált. Az évekkel ezelőtti kis csapat immár több ezres létszámmá gyarapodott, ahogyan erről a mostani bejegyzésedben is írsz.
    Nagyon örülök én is a Facebookon szerveződött lelkes, és lelkiismerete pedagógus csapatoknak! Valóban vannak kis hazánkban olyan "izzig-vérig", a szó legnemesebb értelemben vett pedagógusok, akik dacolva minden akadállyal, képesek megújulni, és a legnehezebb körülményekben is a gyermekekért élni. Én is kívánok minden Kedves Kollégámnak bátorságot, kitartást az új tanév elkezdéséhez, mert összefogva meglesz munkánknak gyümölcse! Senki nem kell , hogy megriadjon a 21.század kihívásaitól, mert egy olyan segítőkész "Családba" csöppent a Facebook csoportok által, ahol senkit nem fog érni semmiféle negatív kritika azért, mert esetleg IKT és egyéb más ismeretekben lemaradva érzi magát a többihez képest. Köszönöm Kedves Ritus, hogy megosztottad gondolataidat, és én szív szerint csatlakozhattam meglátásaidhoz.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Irmus!

      Nagyon-nagyon köszönöm a szavaidat és a barátságodat is. Már 10 év eltelt az első online találkozásunk óta?! HIhetetlen :)

      Nagyon jó, hogy egymástól tanulhatunk, megbeszélhetjük gondjainkat, kérdéseinket. Szerintem az egyik lényeges dolog az is, hogy nem félünk kérdezni, mert érezzük a másik részéről a segtőkészséget és a megnyugtatást, biztatást. Én is rengeteg segtséget, megerősítést kaptam Tőled, amit nagyon köszönök :)

      A csoportokban is ilyen lelkes, segítőkész Kollégákat ismertem meg:, akik a mindennapok során ugyanazokkal a gondokkal szembsülnek, mint mi. Ott is bátran megbeszélhetjük ezeket a dolgokat, tanulhatunk egymástól. Én már eddig is rengeteg ötletet vittem magammal erre a tanévre.

      Remélem, egyre többen ismerik fel az IKT-ban rejlő lehetőségeket:)

      Törlés
  2. Igen! Mi Tőled tanulunk Rita. Köszönjük.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon megérintett, amit írtál Rita. Amikor megcsináltuk a csoportokat, álmodni sem mertem, hogy ennyi inspirációt adnak majd nekem. Arról nem is beszélve, hogy olyan emberek válhattak virtuális ismerőseimmé, akiknek a blogjait ámulva olvastam.
    Köszönet minden ötletetekért, tanácsotokért, segítségetekért!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa!

      Szuper ötlet volt, hogy csoportokat hoztatok létre,,Igazi kincsesbánya,:) :)

      Sok-sok köszönet:)

      Törlés
  4. Columbus specializes in delivering 100% online higher education on a global basis tailored for the needs of working professionals, executives and mature students worldwide. Columbus developed a truly international online learning education program in most disciplines of studies. Columbus International University offers online higher education study and MBA programs. Columbus specializes in delivering 100% online higher education on a global basis tailored for the needs of working professionals, executives and mature students worldwide. Columbus developed a truly international online higher education program in most disciplines of studies.

    VálaszTörlés