2018. április 9., hétfő

Elkezdődik a projekt - Digitális Témahét 2018

  

Ebben a tanévben is nagyon vártuk a Digitális Témahetet, hiszen az eddigi két alkalom is nagy siker volt. 
Az április 9-13. között sorra kerülő eseményt iskolánkban megelőzte az alapos tervezés: elkészítettük az ütemtervet, ki  mikor tud az informatikateremben dolgozni, mikor használunk tabletet, mikor asztali számítógépet, milyen alkalmazásokt, appokat használunk a gyerekekkel. A szülőket is megkértük, hogy lehetőség szerint mely applikációkat töltsék le és engedjék meg, hogy kisgyermekeik elhozhassák a héten az okoseszközeiket.

A téma kiválasztásánál törekedtünk arra, hogy kapcsolódjon a tananyaghoz. Ezért is választottuk a tavasz témakört, hiszen ez szinte mindegyik évfolyamon megjelenik a tananyagban. Egy kerettörténetet is kitaláltunk, hiszen főleg a picik nagyon szeretik a meséket. A hét minden feladata kapcsolódik a tavasz témaköréhez.




A cím arra is utal, hogy a tanulóktól mi is tanulunk, illetve a 8. osztályos tanulóink majd megtanítják a kisebbeknek többek között a szófelhő készítését. 

Nagy izgalommal vártuk kollégáimmal a mai napot, hiszen a legkisebbekkel  (1-2. osztály) indítottuk a témahetet. Szerencsére sok szülő megengedte gyermekének, hogy elhozzák a  tabletet, okostelefont. A gyerekek kettesével, hármasával elindították süni kalandjait. Volt, akit még az sem zavart, hogy angol nyelven indult el az alkalmazást.. Sőt, sokáig észre sem vette, ami nagy derültséget okozott. Még az olvasásban sem kellett nekik segíteni.Tavaszhoz kapcsolódott a matematikai applikáció is.

A 3. osztályosok tavaszi rajzokat készítettek. Volt, aki a Paint3D alkalmazást profiként használta. Ő sokat segített a többieknek is.

A mai napon a nagyok (5. osztályosok) szófelhőket  készítettek tavaszi versekhez, amiket természetesen maguk kerestek meg a világhálón. A nehézséget a megosztás jelentette, de a Linoit alkalmazás segítségével ezt a problémát is megoldottuk. Itt osztották meg a gyerekek az elkészült puzzle-t is, amiket majd a kisebbek fognak megoldani. Mivel gyorsan dolgoztak a felsősök, hiszen ők már rutinosak, még többen gondolattérképet is készítettek a tavaszi ünnepekhez.kapcsolódóan.

A legnagyobb örömet az jelentette, hogy az elsősök még a testnevelésóra helyett is szerették volna folytatni a munkát.

Végül néhány alkotás a mai napról:






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése